Wednesday 23 March 2011

23 Mac 2011..Tarikh Keramat!!

Korang semua tahu kan apew tarikh ini untuk budak2 lepasan SPM??Hah, aku salah seorangnye..Huhu..Aku dah cuba yang terbaik so nak x nak, kena gak redha dengan ketentuan illahi..Sebab kite manusia hanya mampu merancang and berusaha sahaja..Then Allah yang menentukan segalanye..Apew yang tertulis serta terjadi, pastinya itu yang terbaik dan pasti mempunyai hikmahNya..

Disini aku berasa sangat bersyukur ke hadrat illahi kerana melimpahi nikmatNya dalam satu hari padaku..Alhamdulillah.. Walaupun dengan mendapat result yang sebegitu sederhana membuatku terasa bersyukur..Yela, sebelum ini mana pernah aku dapat keputusan terbaik sebegitu dalam hidupku..Sejak UPSR, PMR selalu jew lulus tetapi x selalu dibanggakan ibu bapaku..Hurm..

Nak kata berbeza result, rasa macam sama jew..Erm, maybe dapat dua kejayaan dalam satu hari kowt yang buat dyeorg bangga..Cuba tengok result nie, nak sama jew kan semuanye??X pandai pown..Mengaku awal2..

UPSR
3B 2C

PMR
1B 6C 1D

SPM
1A- 1B+ 1B 3C+ 1C 1D

See??Sama jew kan??Hurm satu lagi kejayaan yang ku perolehi ialah aku berjaya menghadapi test JPJ tadi..Alhamdulillah..Awalnye, aku x berapa yakin nak buat..Biasalah perasaan memang jahat kan?So waktu tuw jugak larh aku diserang nervous, gementar and semua dalam satu..Huhu

Dalam litar aku wat semuanye dalam 1mnit jew..Pergh!Macam cepat jew kan??Agaga~ Bukit, side parking and 3 pointer semua dalam 1minit..Huhu..Jalan raya macam mana??Agaga~ Alhamdulillah dapat 18/20..Huhu Bersyukur aku ke hadrat illahi..Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnye Engkau Maha Adil dan Maha Mengasihi.. :') Ku menangis tanda kesyukuran...

Dalam masa yang sama, korang nak tahu x??Abg JPJ tuw macam sambil menyelam sambil minum air..Huhu..Adew ker patut, umur sama dgn abg aku nak ngorat aku??Ayoyo..Gelong aku sebentar..Huhu..X pew, yang penting semua ujian sudah ku lewati..Huhu..Alhamdulillah..Ku bersyukur padaMu Ya Allah..

Terima kasih jugak kepada mak yang selalu tunggu kiteorg latihan tiap2 ary sampaikan mak sakit pown xpew, mak sangup tunggu..Ayah jugak x dilupakan sanggup cuti hari ini semata2 nak tengok anak2nya menjalani ujian JPJ..Terima kasih banyak2 pada kakak coz without I mesti x bole wat..Huhu Thanx sis...I Love You So Much..Then, terima kasih banyak2 buat rakan2 sekalian yg telah memberi sokongan dan dorongan..I appriate it dear..


"Dan Dialah yang meniupkan angin sebagai pembawa berita gembira sebelum kedatangan rahmat-Nya (hujan); hingga apabila angin itu telah membawa awan   mendung, Kami halau ke suatu daerah yang tandus, lalu Kami turunkan hujan di daerah itu, maka Kami keluarkan dengan sebab hujan itu pelbagai macam buah-buahan. Seperti itulah Kami membangkitkan orang-orang yang telah mati, mudah-mudahan kamu mengambil pelajaran." (Surah Al-A'raf Ayat 57)

3 comments:

Unknown said...

tahniah..pas ni berusaha bila masuk u yer

Faten said...

congrats!
teruskan usaha untuk ke peringkat seterusnya yea~
uihh dah amer rupanya lesen..
cepat!
=)

Cik Qielah said...

ila: terima kasih..insyaAllah.. ^_^

kak aten: thanx yeah..huhu
da tkut,tuw psl cpt jew.. XD