Monday 16 May 2011

Happiness Always We Got...

Sebilangan kita keluarga mereka, kita nampak sentiasa bahagia..Cemburunya hati melihat kebahagiaan orang tersebut tapi pernahkah kita terfikir sama ada mereka mempunyai masalah yang sama atau lebih dari kita??

Sesebuah keluarga itu terlihatnya sangat mesra serta begitu bahagia, terasa mereka sudah cukup lengkap kehidupan mereka dengan kasih sayang serta kekayaan kedua ibu bapa mereka, tambahan pula dia anak tunggal atau bongsu tapi pernahkah kita mengetahui situasi sebenarnya bahagia ataupun tidak??

Sepertimana bak kata pepatah, don't judge a book by a cover..Jadi kita haruslah merasakan kebahagiaan mereka mungkin sama sahaja seperti kita atau lebih susah daripada kita..

Kita pernah terdetik dalam hati, "Wah! Keluarga mereka semuanya lengkap, pastinya mereka sangat bahagia.." Baguslah pada yang terdetik sedemikian tapi andai yang terdetik sebegini rupa "Eleh, aku lagi bahagia daripada korang lah!", ingin saya mengatakan disini..Janganlah kamu menguji seseorang itu hanya dengan pandangan kasar malah lihatlah mereka dengan mata hati yang sangat tulus dan ikhlas itu..

Sebenarnya, saya ingin menceritakan kisah bahawa selalu kawan2 saya cakap, "Best kan jadi macam hampa, jelous kami.." "Untunglah hampa ada family sporting.." Nak je saya cakap, "Sayang!Keluarga yang sempurna, jangan dinilai dari segi luar sayang..Dalam sesebuah keluarga,ya! Memang banyak perbezaan tapi kalau kurang perhatian juga tak akan bahagia kan??Bersyukurlah sayang.." Tapi hampehnye saya kerana lidah pasti terkelu pabila mereka cakap sedemikian..

Keluarga saya memanglah sempurna, tambahan pula saya anak bongsu..Orang cakap, anak bongsu nie anak mak ayah tapi that's not me yeah?? Saya cuma anak mak je..Hahaha

Okay, this is my family..Ayah kerja sebagai Pembantu Tadbir serta Ketua Kerani di Pejabat Daerah manakala Mak cuma suri rumah tangga sepenuh masa..Saya mempunyai seorang Abang serta seorang Kakak..Abang sudah bekerja sebagai Juruteknik di sebuah syarikat TNB manakala Kakak masih kerja dalam kontrak di TM Point..Only me still with my parents waiting for somewhere IPTA..See..So perfect right??Alhamdulillah saya bersyukur ke atas nikmat Allah S.W.T terhadap saya..Kasih sayang dari Mak, Abang serta Kakak sangatlah cukup bagi saya tapi dalam keluarga TERberlaku pilih kasih bagi Ayah, anak yang dikasihinya dari dulu iaitu sebelum saya dilahirkan ialah Kakak saya..Jadi kemahuan Kakak saya akan diutamakan sebelum Abang serta saya...Tapi tidak mengapa kerana kami masih mempunyai kasih sayang yang secukupnya dari Mak..Kan Along kan??Tapi tiada siapa boleh memisahkan kita tiga adik beradik melainkan ajal maut datang menjemput.. =)

Sekarang Abang sudah tinggal di Taiping, Perak manakala Kakak  di Pulau Pinang..Jadi sekarang korang faham kan kenapa saya selalu keluar berhijrah ke negeri orang..So kawan2 saya tu tolong jangan cakap korang jelous with me yeah??I happy and be strong just for my Mom..Just for her..I maybe can't live without her and I always pray, I want go first before she go..My life just for Allah S.W.T. and my Mom..Saya tak akan pernah bahagia tanpa Mak saya kerana saya sememangnya anak Mak!!

Pilih kasih itu biasalah..Memang tertulis dalam kamus kehidupan manusia..Jadi saya redha dan terima apa pun takdir hidup saya..Munkin korang fikir, saya ini memang suka ambik simpati orang kan??Sorry to say but I just say what my heart saying..Wanna think bad of me?Sure, you can because you not mine so it's up to you judges..^_^

Kebelakangan ini, hati saya sangat2 terasa dengan segala tingkah laku Ayah sehinggakan saya cakap pada Mak, "Mak, aku menyampah betul la dengan Ayah sekarang nie..Entah kenapa.." Maka jawab, "Jadi Adik pun menyampah dengan Mak?" Saya jawab, "Dengan Ayah je laa..." Mak faham kerana sejak azali memang Mak selalu luah perasaan hanya pada kami berdua..Kekadang kami harus sembunyikan dari Kakak..Hehe Anak bapak so dok diam kat situ..Hahaha Tapi itu dulu laa...Sekarang Kakak boleh sudaa masuk ke belah Mak tapi dia lah pengganti saya dengan menjadi anak Mak Ayah..

Tapi kan....Anak Ayah jugak lah yang merupai wajah Mak, saya dengan Abang ikut rupa Ayah..Hahaha Memang patut pun, tak boleh sekepala..Kih3 Lagipun, Kakak kan anak kedua so perangai agak hyper laa..Hihi Abang serta saya pula jenis pendiam, bila diajak sembang, buli Kakak, kamilah raja..Hahaha Mangsa buli ialah Kakak..Biasalah adik beradik mana boleh tak gaduh kan?Habis teruk macam Tom & Jerry  je..Tak lah sekasar mana, just memain je..

By the way, 17th May 2011 that's date is coming!!That's my Sister birthday!!Wanna wish??Let's click here Cik Ezaty..!! Hope you always in happiness Sis!!May Allah bless you..I have lyrics for you Sis!!


Where ever you go,
What ever you do,
I will waiting for you..

What ever it takes,
Or how my heart breaks,
I will waiting for you..

What ever had been between us, I always love you Sis..Missing you like crazy...Sayang Kakak ketat-ketat !! Muuuaaahhhh!!! Bakal abang ipar, don't forget your beloved birthday keyh??I will kick kick you if you forget it!! Hahaha..(Sekadar ye bakal Abang ipar, hihi)


Special for My Mom, My Dad, My beloved Brother and My Beloved Sister.!!
Love you all always....

No comments: